Početkom rujna smo saznali pobjednike višemjesečnog programa za razvoj poslovnih ideja kroz projekt CROWN, sufinanciran sredstvima EFRR i IPA II fondova Europske unije, koji su zajednički implementirali Razvojna agencija Sisačko-moslavačke županije SI-MO-RA, Inovaciono preduzetnički centar Tehnopolis i INTERA Tehnološki Park. Put devet pobjednika, ali i ostalih kandidata, započeo je još prošle godine inovativnim testiranjem, nastavljen je nizom edukacija i mentorskih sesija, a okrunjen je jednodnevnim natjecanjem u Hrvatskoj. Upoznajte Anitu Lalić i Josipu Primorac, dame u čijim ćete zdravim grickalicama uživati.
Kratko predstavite sebe i članove tima.
Josipa Primorac je prehrambeni tehnolog i ona već više od 20 mjeseci radi na razvoju novog prehrambenog proizvoda i brenda u nastajanju – Kaori.
Anita Lalić je profesorica na Prehrambeno-tehnološkom fakultetu s više od 10 godina iskustva rada u prehrambenoj industriji.
Predstavite svoj proizvod i uslugu.
Kaori predstavlja paletu sušenih prehrambenih proizvoda nastalih od sirovina koje još uvijek nisu dostupne na tržištu, a podrazumjeva stvaranje ukusnih i zdravih snackova. Svi proizvodi su prethodno znanstveno ispitani, potvrđujući njihove zdravstvene dobrobiti, a nakon toga tehnološki razvijeni kako bi bili ukusni i ugodni za konzumaciju. Do sada razvijeni proizvodi su sušene japanske jabuke sa ili bez dodatka orašastih plodova i proteinski pivski ćupter. Svi proizvodi imaju visok udio vlakana i malu energetsku vrijednost, a njihovim unosom zadovoljavamo i druge nutritivne potrebe.
Kada i kako ste dobili ovu ideju?
S obzirom na to da Anita ima dugogodišnje iskustvo kako u industriji tako i u znanosti, bila je mentor Josipi kroz njen diplomski rad koji se upravo odnosio na sušene japanske jabuke. Cijela ideja je i nastala iz tog znanstvenog istraživanja koje su odlučile primijeniti i u tehnološkom obliku.
Što je za vas značilo sudjelovanje u programu CROWN?
Kroz program CROWN dobile smo informacije potrebne za izlazak na tržište i komunikaciju s krajnjim korisnicima. Cijeli program je uključivao rad sa mentorima, ekspertima u polju financija i prodaje, digitalnog marketinga, računovodstva i prava koji su nam pomogli obuhvatiti sve ono što čini jednu cijelinu kada su novi proizvodi u fazi istraživanja i razvoja. Samim tim što smo dobile odgovore na specifična pitanja, usko vezana za naš proizvod, proces razvoja se značajno ubrzao.
Koji su vam sljedeći koraci?
Trenutno radimo na razvoju vizualnog identiteta, detaljnoj analizi tržišta i identifikaciji naših potencijalnih korisnika i partnera. Nakon što dobijemo povratnu informaciju od stručnjaka za navedena područja, bit će nam jasnije u kojem smjeru trebamo ići i kako napraviti scale-up proizvodnje.